Kronen van de Koning

Route 1, Haren-Noord:

Route 2, Centrum:

Route 3, Oosterhaar:

Route gelopen en kroontjes geteld? Mail voor 30 april 2021 onder vermelding van je naam en leeftijd het aantal getelde kroontjes naar oranjeverenigingharen@gmail.com. Vermeld hierbij ook welke route je hebt gelopen.

Wil je de route(s) printen? Druk rechtsboven in je internetbrowser op ‘Afdrukken’ of gebruikt de sneltoets ‘Ctrl+P’.

Puzzel: woordzoeker

Los onderstaande puzzel op en stuur je oplossing voor 30 april 2021 naar oranjeverenigingharen@gmail.com. Onder de juiste antwoorden wordt een mooie prijs verloot.

Wil je de puzzel printen? Druk rechtsboven in je internetbrowser op ‘Afdrukken’ of gebruikt de sneltoets ‘Ctrl+P’.

Programma Koningsdag 2021

Koningsdag anders. De vlag gaat uit en de klokken luiden op Koningsdag. Haren kan niet echt uitpakken op 27 april voor de verjaardag van Zijne Majesteit Koning Willem Alexander, maar toch staat er wat te gebeuren. Vanwege coronamaatregelen gaan kermis en vrijmarkt niet door, die houden we tegoed voor de volgende keer. Onderstaand het programma van de activiteiten die dit jaar wel georganiseerd worden.

Feestelijke muziek
Joris ten Have gaat met zijn draaiorgel feestelijke muziek laten horen. Hij maakt een rondje door het dorp: vanaf ca. 10.00uur bij Zonnehof, 10.45uur bij Maarwold, 11.30uur bij de Dilgt, vervolgens rond 12.30uur op het Anjerplein. Daarna in het centrum bij de dorpskerk en op het Raadhuisplein. Rond 15.00uur wordt afgesloten bij Huize Westerholm. Tijden zijn indicatief en onder voorbehoud.

Kleurplaatwedstrijd
Natuurlijk maken de schoolkinderen – met kans op een prijs – weer tekeningen. De mooiste tekeningen zijn vanaf 24 april in de etalage in het dorp te zien (Rijksstraatweg 148, voorheen Mignon). De winnaars komen ook op de website te staan.

Speurtocht: Kronen van de Koning
Vanaf 23 t/m 29 april kan iedereen op kroontjesjacht. Op drie routes zijn op eigen gelegenheid wandeltochtjes te maken. In Haren Noord, Oosterhaar en het Centrum hangen voor ramen Kronen van de Koning. Van elke route afzonderlijk kun je de kroontjes tellen en doorgeven via oranjeverenigingharen@gmail.com (laat even weten welke route je gelopen hebt). Op 30 april kijken we wie het beste geteld heeft. Onder de inzenders worden prijzen verloot. De wandelroutes zijn hier te vinden.

Puzzel
Voor degene die thuisblijft is er ook wat te winnen. Los de puzzel op en stuur je oplossing voor 30 april naar oranjeverenigingharen@gmail.com. Onder de juiste antwoorden wordt een mooie prijs verloot.

Volg ons ook op Facebook: Koningsdag Haren